Zarządzanie wydarzeniami to dynamiczna dziedzina, która wymaga od profesjonalistów zaradności. Event managerowie odpowiadają za wiele aspektów związanych z organizacją różnego rodzaju wydarzeń. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o osobie event managera.
Kto to jest event manager?
Event manager to osoba, która planuje i koordynuje organizację wydarzeń. Chodzi między innymi o konferencje, zjazdy, targi, premiery produktów, zbiórki pieniędzy, koncerty oraz imprezy sportowe. Obowiązki event managera mogą się różnić w zależności konkretnego zadania, ale zwykle obejmują badanie rynku, budżetowanie, opracowywanie harmonogramów i zamawianie dostawców. Człowiek pracujący na takim stanowisku jest freelancerem prowadzącym własną działalność gospodarczą albo należy do większej firmy, skupiającej grupę specjalistów z branży eventowej.
Jakie obowiązki ma event manager?
Wśród wybranych obowiązków event managera warto wymienić przede wszystkim:
- planowanie i koordynacja wydarzeń;
- kontrolowanie budżetu;
- strojenie miejsca eventu;
- zarządzanie dostawcami;
- kontrolowanie listy gości.
Zazwyczaj zestaw zadań jest obszerniejszy. Przed rozpoczęciem pracy nad przygotowaniem danego wydarzenia, zakres obowiązków event managera podlega ustaleniom z głównym organizatorem.
Jak zostać event managerem?
Aby zostać event managerem, musisz najpierw wiedzieć, jakim typem wydarzenia chciałbyś zarządzać. Dzięki temu zbadasz wymagania dotyczące edukacji, certyfikacji i doświadczenia w określonej dziedzinie. Wtedy wyspecjalizujesz się na przykład w planowaniu wesel, konferencji lub koncertów. Jako profesjonalista z niszy łatwo znajdziesz klientów, którzy pragną stworzyć wyjątkowe wydarzenie. Potem musisz rozpocząć edukację poprzez czytanie branżowych artykułów i książek, a także udział w kursach. Warto też zatrudnić się na niższym stanowisku w dużej firmie, aby zdobywać doświadczenie, pnąc się po szczeblach kariery.